Maandag: in de voormiddag hebben we muziektheorie en gehoortraining, en van 5 tot 7 is er taalcursus. Daartussen repeteren we voor ensemble en doen wat ander werk.
Dinsdag: is de variatiedag, soms hebben we niets en soms een hele dag les. En we repeteren voor ensemble.
Woensdag: koordirectie in de voormiddag en drum in de namiddag. Uiteraard wordt er voor ensemble gerepeteerd, en van 5 tot 7 is er weer taalcursus.
Donderdag volgt dan ons feitelijke hoofdvak (= ensemble, voor alle duidelijkheid), deze les neemt de hele voormiddag in beslag. In de namiddag hebben we piano.
Vrijdag: meestal alleen maar gitaar, van 8.30 tot 9.15. Niet grappig.
Daartussen zit meestal ook ergens onze pedagogieles ("klassrumsarbete") maar die wil nogal eens van dag veranderen, en af en toe een literatuurles met Tommy. Grote constante doorheen alle vakken: de informele sfeer. U en uw, familienamen, tafels in de klas, docerende docenten, dat zie je hier nergens. Er is ook totaal geen muzikale prestratiedruk, omdat dit vooral een lerarenopleiding is. En telkens wanneer je musiceert, komt dezelfde vraag: "How does it feel?". Niet: is het juist, is het beter dan vorige keer, staat die noot er wel (lang geleden trouwens, dat ik nog genoteerde noten heb zien staan); maar wel: probeer mee te gaan in de muziek, verzorg je attitude, amuseer jezelf. Het is anders, het is soms een beetje simpel, maar het is wel heel nuttig en een aspect van musiceren dat bij ons zo weinig belicht wordt.

Eén van deze dagen is mijn Erasmus trouwens half...
van Katrien Verboven,
BeantwoordenVerwijderenhei Thomas, goed bezig, zo meer blogs posten, leuk om te lezen. Ja inderdaad ge zijt al half dus geniet er maar dubbel zoveel van!!! 't Amusement. Ik ga maffen, duty calls tomorrow too much morning for me... Saluut!